Biztosan voltál már szerelmes. Ismered az érzést, amikor minden gondolatod kedvesed körül forog, fél méterrel a föld fölött lebegsz, annyira tökéletes az összhang, úgy érzed minden lélegzetvételnél, hogy mindig is őt kerested. Ahogy telik az idő és egyre jobban megismered, sok időt töltetek kettesben néha kicsit meginogsz, valahogy valami nem mindig klapfol, de a szerelem nem a racionalitásról híres. Idővel előjön szerelmed eddig nem ismert hiányossága, elgondolkoztató reakciója, amin elcsodálkozol, de még úgy gondolod, befér. Aztán eloszlik a rózsaszín köd. A realitás, tisztánlátás mezején sokan azt gondolják nem ő az, akit keresek, mások megbékélnek a helyzettel. Valami ilyesmi folyamat zajlik le akkor is, amikor megszületik egy ötlet. Kipattan a fejünkből váratlanul egy gondolat, melyet tovább szövünk,„beleszerelmesedünk”. A fantáziánk szárnyal, egyik szuper ötlet jön a másik után, fantasztikus, mire képes ilyenkor az agyunk.
Nézzük csak: kezdetben annyira lelkesek vagyunk, örülünk, optimistán nézünk a rózsaszín jövőbe. Ahogy elmerülünk ötletünk megvalósításában és belefeccelünk időt, energiát, neadjisten pénzt rájövünk, hogy ez mégsem az, mégsem úgy, mégsem annyi, mint ahogy megálmodtuk. A kiábrándulás érzése sokszor az egész tervet megállítja, búcsút mondunk ötletünktől, lehúzzuk a rolót. Megfigyeltük már sajnos nem is egyszer, hogy rengeteg energiát áldoztak arra, hogy megnyissanak egy üzletet, majd pár hónap múlva hűlt helyét találtuk csak.
Lássunk át a ködön és ne várjuk meg, amíg az felszáll! Erre jó a piac megismerését célzó komplex, elemző tevékenység, vagyis a piackutatás. Nem kell, hogy piackutató szakemberek legyünk, elegendő lehet, ha tudatosan végig zongorázzuk, mit is akarunk megtudni, milyen kérdésekre keressük a választ. Legyünk egy kicsit kritikusak, derítsük ki, hogy mennyire életképes az ötletünk, lesz-e igény a termékünkre, egyáltalán, tudjuk-e, hogy ki venné meg? A buyer persona megalkotása nagyban segíti a célközönségünk meghatározását.
Azzal párhuzamosan, hogy a kutatás során megtudjuk kinek szeretnénk ajánlani termékünket meg kell határoznunk azt is, hogy hol értékesítsünk. Térképezzük fel, milyen területen mozog a termékünk, hogyan néz ki az ezt körülvevő környezet. A termék értékesítési helye lesz a termékünk otthona, fontos, hogy megfelelően ismerjük meg.
Készüljünk fel a konkurencia megismerésére is, tudjuk meg, kikkel kell versenybe szállni! Sokan abba a hibába esnek, hogy ellenségnek nézik a versenytársat, így tudomást sem akarnak venni róla. Tisztázzuk azt is, hogy a tevékenységed mennyire lesz szezonális, mikor lesz több kereslet iránta.
Rengeteg megválaszolásra váró kérdés vár rád, ami valahol ott kering a fejedbe, de lehet nem volt így megfogalmazva. Álljunk neki, tegyük rendszerbe, ismerjük meg a piacunkat, kutassunk! Ne hagyd, hogy a rózsaszín köd eltorzítsa a realitást, használd a piackutatást fegyverként, hogy sikerrel vállalkozz!
Válts nagyobb sebességre! Az 5 hetes tematikus program neked szól! Videóval, munkafüzettel, rengeteg információval és konzultációs lehetőséggel várlak! Hatékonyan felépített hetet fogunk együtt tölteni, amely során bevezetlek a piackutatás mesterségébe. A programról olvashatsz többet, ha ide kattintasz: http://valtsnagyobbsebessegre.strikingly.com/?fbclid=IwAR34Lxjgj12n-sxMSukcaQO3V1jNAkGHUQPCOYXtpbqKVr2WccmHs7543kE