Sokan sokfélék vagyunk, így érthető, hogy az OrganiMIND csoportjainkhoz csatlakozó vállalkozók – legyenek kezdők vagy „haladók” – különbözőképpen élik meg ennek előnyeit. Azonban a jelenlegi üzleti környezetben a kihívások és a problémák is gyakran hasonlóak a cégeknél, így természetes, hogy bizonyos pozitív változások szinte minden résztvevőnél megjelennek a csatlakozást követően.
Csapó Edit Szegeden építi vállalkozását, amelybe gyermeke születését követően vágott bele. Korábban alkalmazottként dolgozott, ezt a biztonságot adta fel azért, hogy megvalósítsa álmát. A PINGU Tipegő Hálózsák márka célcsoportja a kisgyermekes anyukák, Edit maga varrja a tipegő hálózsákokat, a termékpaletta pedig időközben például babafészekkel, sapka-sál szettekkel bővült. Az indulás ígéretes volt, azonban cégvezetési tapasztalatok a vállalkozásában egyre több probléma jelentkezett. Mivel a gödörből ilyenkor segítő kéz nélkül nehéz kikecmeregni, ezért döntött úgy, hogy jelentkezik az OrganiMIND csoportba, lássuk, milyen tapasztalatokra tett szert:
-Miért érezted úgy, hogy csatlakozni szeretnél egy OrganiMIND csoporthoz?
Mert elérkezett a vállalkozásom előrehaladása egy olyan pontra, ahol éreztem, hogy külső szakértő bevonásával tudok már csak továbblépni, fejlődni. A vállalkozás indításához szükséges lendület és elszántság megvolt bennem, de akkor még nem láttam át, hogy milyen fontos egymásra épülő döntéseket hozni és előre gondolkodni. Üzleti stratégia, üzleti terv, évtervezés, versenytársak felmérése… akkor még nem sokat mondtak nekem. Most képes vagyok kézben tartani a vállalkozásomat. Nem állítom, hogy nem lesznek újabb nehézségek, ám már felkészültebben állok elébük, ha pedig a megoldás túlnő rajtam, tudom, kihez kell majd fordulni tanácsért.
– Mit élveztél a legjobban a közös munka során?
Számos előnyét tudom felsorolni a csoportmunkának. A vállalkozói közösség támogató jelenlétét, a közös ötleteléseket, a külső meglátásokat, és a szakértők jelenlétét is. A külső visszacsatolások nagyon fontosak, mert hajlamosak vagyunk egyféleképpen látni a dolgainkat nem csak a magánéletben, hanem a munkában is, a különböző külső reflexiók pedig segítenek önmagunkat kívülről látni és így új megközelítéseket is bevinni a vállalkozásba.
– Vállalkozóként mely dolgokban erősödtél leginkább az együtt töltött alkalmak eredményeként?
Tudatosság. Tudatosság a célok tervezésében, és a cél eléréséhez vezető úton. Ez az összeszedettség, az időm jobb strukturálása már viszonylag hamar eredményeket hozott.
– Hozott-e változást a személyiségedben az OrganiMIND?
Igen, sokkal átgondoltabbnak és tudatosabbnak érzem a döntéseimet. Míg korábban ösztönösen próbáltam boldogulni, vagy mondjuk úgy „vakon repültem”, mára ez átalakult. A cégvezetés tanulható dolog, és a legjobb az lenne, ha mindenki felkészülten vágna bele a vállalkozói létbe, hiszen így számos „gödröt” elkerülhetne, és megspórolhatna egy csomó feszültséget.
– Visszaigazolják-e a vásárlók, a cég eredményei, hogy megérte részt venni a vállalkozói csoportban?
Erre egy hatalmas igen a válaszom. Senkinek sem mindegy, hogy mekkora a bevétele, hogy nyereséges-e és mennyire a vállalkozása. Komoly fogalomnövekedést eredményezett, hogy alkalmaztam a vállalkozásomban az OrganiMIND csoportban tanultakat.
– Kinek javaslod, hogy csatlakozzon egy OrganiMIND csoporthoz?
Kis- és középvállalkozóknak, akiknek van valamilyen fennakadásuk a vállalkozásukban akár termékfejlesztés, forgalomnövekedés vagy profilváltás miatt. Saját tapasztaltból mondom, hogy hasznos a vállalkozói közösséghez tartozás!